Corona - Welkom bij Jambo Safari Club
 
Home CoronaAanbiedingenOns reisaanbod & MaatwerkBrochureContact & medewerkersVacaturesPartnersReisvoorwaarden
  Home / Corona
zoek:
KeniaKenia & Tanzania combinatiereizenTanzaniaOegandaRwanda MozambiqueBotswanaZuid-AfrikaNamibiŽZambiaZimbabweMauritiusSeychellenMadagaskarVerrassende Combinatiereizen Golf & Safari Golf & StrandTreinreizenVluchtenVervoer ter plaatseGame drives & wildlifeLodges, tented camps & strandhotelsReisbrochure

Corona

Update Corona 23/11:

Tot nader bericht hoeft geen van onze klanten een restantbetaling te doen. Zolang het niet bekend is wanneer het weer mogelijk is om te reizen, vinden wij het niet juist dat u als klant een restantbetaling moet doen voor een reis waarvan het niet zeker is dat deze door kan gaan. Let op: dit geldt ook indien u via een reisbureau of reisagent heeft geboekt. Pas wanneer wij definitief weten dat uw reis doorgaat, zullen wij u kort voor vertrek vragen om de restantbetaling te voldoen. Zodra er wijzigingen zijn in dit beleid zullen wij dat op onze website vermelden.

Vertrek t/m 31 december
Indien u vertrekt t/m 31 december dan zijn wij reeds met u in contact. U kunt bij vragen een e-mail sturen aan contact.team@jambo.nl

Vertrek na 1 januari
Indien u een reis geboekt heeft met een vertrek vanaf 1 januari en u bent ongerust, en/of u wilt de reis nu wijzigen of annuleren, dan verzoeken wij u om contact op te nemen door een e-mail te sturen naar uw vaste contactpersoon. Vertrouwt u er 100% op dat wij indien de situatie er aanleiding toe geeft, en er wijzigingen of aanpassingen aan uw reis noodzakelijk zijn, direct contact met u opnemen. Indien u vertrekt ná 1 januari en u wilt uw reis nu annuleren of wijzigen dan gelden op dit moment in basis de normale annuleringsvoorwaarden, zoals in uw offerte en boekingsbevestiging vermeld. Vanzelfsprekend willen wij in het geval u de reis wilt wijzigen inventariseren wat hiervoor de mogelijkheden zijn, neemt u dan gerust contact met ons op.

Laat Corona uw vakantieplannen niet bederven


Beste klanten,

Wij krijgen veel vragen van reizigers over de reismogelijkheden naar onze bestemmingen. Het nieuws volgt zich in een rap tempo op en niet alle informatie die verspreid wordt is altijd juist of compleet. Wij staan continu in contact met onze lokale partners om onze klanten van de juiste informatie en adviezen te voorzien.

De landen in Afrika weten uit de recente geschiedenis met virussen als bijvoorbeeld Ebola vaak beter hoe te handelen dan Nederland waarvoor dit een relatief nieuwe situatie is. Al onze bestemmingen hebben strikte controle bij binnenkomst. Overal wordt lichaamstemperatuur gemeten en worden personen die verdacht zijn uitgebreid onderzocht zo ook zijn er strikte hygiëne protocollen opgesteld.

Zorgvrij uw vakantie boeken
Met al het nieuws over het Coronavirus bent u misschien terughoudend om te reizen. Het boeken van uw vakantie moet vooral prettig zijn en iets dat u zonder zorg of twijfel kunt doen. Misschien dat u twijfelt of u wel een vakantie moet boeken en zich moet vastleggen met het oog op de onzekerheid omtrent corona op dit moment. Natuurlijk begrijpen wij dit en garanderen wij dat u zorgeloos uw reis kunt boeken. Vanzelfsprekend hoeft u zich in het onverhoopte geval dat de reis niet door kan gaan vanwege Corona geen zorgen te maken. Wij hebben altijd met al onze klanten goede oplossingen gevonden en niemand is daarbij benadeeld. Ons motto is ‘op vakantie gaan is iets dat u doet omdat u dat wil en niet omdat het moet omdat u dat een aantal maanden terug heeft geboekt’.

Kan ik niet beter wachten met mijn vakantie te boeken?
Als u een mooie uitgebalanceerde reis wenst met een goede prijs-kwaliteitverhouding is ons advies om niet te wachten. Sinds maart 2020 zijn veel reizen omgeboekt naar 2021. Hierdoor is de beschikbaarheid beperkt en is het raadzaam om niet te lang te wachten met boeken. Wij bieden u de garantie dat uw reis uitsluitend doorgaat als het verantwoord is en in lijn met de adviezen van de overheid.

Wij bieden u de volgende zekerheden:

A) Wat gebeurt er als er een negatief reisadvies is voor de gebieden die u tijdens uw reis gaat bezoeken. Kleur rood, (niet reizen) op de website van het ministerie van buitenlandse zaken. https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen Als vanaf 3 weken voor aanvang van uw reis, in de door u te bezoeken gebieden een negatief reisadvies geldt, gaan wij met u in overleg. U kunt uw reis kosteloos annuleren of kosteloos omboeken naar een vertrek t/m 31 december 2022. Mocht u voor een andere reisperiode kiezen dan kunnen er voor die datum hogere of lagere prijzen van toepassing zijn. U krijgt het verschil terug of moet eventueel bijbetalen.

B) Wat gebeurt er als wij uw reis niet kunnen uitvoeren. Indien wij uw reis niet kunnen uitvoeren doordat bijvoorbeeld lokale overheden delen van het land hebben afgesloten of geen reizigers uit Nederland meer toelaten gaan wij met u in overleg. U kunt uw reis kosteloos annuleren of kosteloos omboeken naar een vertrek t/m 31 december 2022. Mocht u voor een andere reisperiode kiezen dan kunnen er voor die datum hogere of lagere prijzen van toepassing zijn. U krijgt het verschil terug of moet eventueel bijbetalen.

C) Wat gebeurt er als er een reisadvies (alleen noodzakelijk reizen) is voor de gebieden die u tijdens uw reis gaat bezoeken. Kleur oranje, (alleen noodzakelijk reizen) op de website van het ministerie van buitenlandse zaken. https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen Als vanaf 3 weken voor aanvang van uw reis, in de door u te bezoeken gebieden een advies is tot alleen noodzakelijk reizen, gaan wij met u in overleg. U kunt uw reis kosteloos annuleren of kosteloos omboeken naar een vertrek t/m 31 december 2022. Mocht u voor een andere reisperiode kiezen dan kunnen er voor die datum hogere of lagere prijzen van toepassing zijn. U krijgt het verschil terug of moet eventueel bijbetalen.

Wat als de omstandigheden tijdens uw reis wijzigen?

In het onverhoopte geval dat tijdens uw reis de omstandigheden wijzigen zullen wij uw reis kosteloos aanpassen waar nodig.

Wat als u door Corona langer in het buitenland moet verblijven en niet op de geplande datum terug naar Nederland kan?
In het geval dat tijdens uw reis het reisadvies wijzigt en u daardoor niet op de geplande datum terug naar Nederland kunt bieden wij u de volgende zekerheden: Wij regelen voor u een accommodatie. Gedurende de eerste 72 uur betaalt Jambo de volledige extra verblijfskosten (overnachting en maaltijden). Na 72 uur betaalt Jambo de overnachtingskosten net zolang als nodig. U betaalt na 72 uur zelf de kosten voor de maaltijden en drankjes. Dit geldt uitsluitend indien u via ons de volledige reis heeft geboekt, de vluchten en alle overige reisonderdelen (een pakketreis).

Terughaal garantie; Wat gebeurt er als het reisadvies tijdens de reis wijzigt waardoor u gerepatrieerd moet worden?
Wij hebben in de vele jaren dat wij bestaan diversen malen mensen moeten repatriëren en hebben daar (helaas) veel ervaring mee. Als het ministerie van buitenlandse zaken het noodzakelijk acht om reizigers te repatriëren gaan wij dit voor u regelen en dragen wij alle extra kosten die de repatriëring met zich meebrengt. Dit geldt uitsluitend als u de volledige reis (een pakketreis) bij ons geboekt heeft, dus zowel de vluchten als de accommodaties e.d. Indien u zelf de vluchten heeft geboekt dan zijn de repatriëringkosten voor uw eigen rekening.

Moet ik de aan- en restbetaling volledig voldoen?
Normaal moet u op het moment van boeken 20% van de kosten van de reis en de volledige kosten van de vluchten direct betalen. De overige kosten dient u 8 weken voor vertrek te voldoen. U hoeft op dit moment geen aanbetaling te voldoen. De aanbetaling hoeft u pas 12 weken voor vertrek te doen en uitsluitend als er op dat moment een geel of groen reisadvies geldt. Een eventuele uitzondering hierop zijn aanbiedingsvliegtickets. Indien deze er zijn zullen wij u dat melden met daarbij de aangepaste aanbetalings- en annuleringsvoorwaarden. De restant reissom dient u slechts 3 weken voor vertrek te voldoen en natuurlijk uitsluitend als het reisadvies geel of groen is. 

Mocht u andere vragen hebben beantwoorden wij die graag.

Aangesloten bij: Jambo Safari Club is aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds